Selasa, 25 Oktober 2011

loser or winner ?

lu orang pernah rasa tak bagaimana berperang dengan perasaan sendiri ? Ya maksud aku lu orang perlu berhadapan macam2 perasaan yang ada dalam diri lu orang . huh ! sekejap rasa itu sekejap rasa macam ni. sebenarnya aku sedang melalui fasa-fasa berperang dengan perasaan sendiri. Aku rasa macam tak patut pun ada sebab sepatutnya dengan kudrat aku, ina'iah yang diberi sepatutnya aku berperang dengan musuh-musuh Islam, penderhaka-penderhaka Nabi Muhammad SAW, berperang dengan durjana-durjana neraka. pendek kata lebih baik aku berperang di jalan Allah. Itu lebih menguntungkan diri aku dan memberi saham di akhirat sana. 


Namun apabila melibatkan soal perasaan maka aku seringkali tertewas, seringkali tertunduk lesu. Sebab tu aku terpaksa berperang dengan perasaan aku sendiri. Lu orang cakap senanglah pasal lu orang da matang. aku ni ha tak penah2 matang. kalau lu orang tengok muka aku pon mesti lu orang cakap aku tak matang. hakhak ! ok, ok aku continue, barangkali aku berperang dengan perasaan aku sendiri sebab mungkin aku keliru dengan apa yang aku rasa sekarang ni. Lu orang penah baca kan masanya telah tiba ? jadi segala macam yang jadi dulu da menghantui aku balik. mungkin lu orang tak berapa nak paham kan sebab dalam masanya telah tiba tu bunyi macam aku redha dan pasrah tetapi sampai ke hari ini aku masih lagi contact dengan dia even dia da wat keputusan pon untuk go on dengan bf dia. ya memang aku pasrah dan redha tapi aku ta bole lagi nak move on. aku stil anggap aku masih lagi on the track sebab dia stil mahu share apa jua problem dia dengan aku, share pada aku tentang kesedihan yang dialami. kadang-kadang dia sanggop cerita balik tentang movie korea yang dia dah tengok. haha lu orang gelak la tapi itu sebenarnya menunjukkan apa jua benda yang dia buat even benda yang happy, dia akan share dgn aku dan bukan dgn bf dia. sebab apa ? sebab dia sangat selesa setiap kali share something dgn aku dan yang paling penting, oh ok aku nak lu orang dengar baik2 ayat aku nak tulis ni.

##### sayangkan awak lagi dan akan sentiasa ada untuk awak. 
biarlah masa yang tentukan keadaan kita.
*nama terpaksa aku rahsiakan atas sebab-sebab tertentu dan nama aku sendiri aku ganti sebagai awak.


Jadi aku melihat diri aku dalam dua keadaan iaitu loser dan juga winner. Aku mungkin loser sebab tak dapat memecah benteng cinta pertama dia. tapi pada masa yang sama aku juga winner sebab even dia dah ada bf tapi stil ada certain-certain part dia akan cari aku. Sehinggakan dia merasakan kalaulah bf dia bergabung dengan aku dan menjadi satu maka dia akan merasakan dirinya perempuan yang paling beruntung dalam dunia ini sebab dapat memiliki kedua-duanya. 


Oleh itu setelah aku berperang dengan perasaan aku sendiri maka, aku dapat merumuskan bahawa aku akan teruskan hubungan gelap aku ini walaupun mungkin aku akan berhadapan dengan macam2 risiko dan aku menyerahkan kesemuanya kepada takdir Allah SWT. Mungkin kesannya teruk di kemudian hari tetapi aku rela untuk bahagia sekejap dan derita di akhir nanti sebab bagi aku keserasian antara aku dan dia sukar untuk dicari. Selagi aku masih bersama dengannya selagi itu aku akan happy. Dia mungkin jodoh aku dan mungkin bukan jodoh aku. Andai kata satu hari nanti dia perlu buang aku, aku redha sebab at least aku pernah berusaha dan sempat merasai saat- saat manis, berkongsi segala macam dan paling penting aku pernah menjadi lelaki kedua yang pernah mencuit hati dan perasaannya.




aku optimis !




p/s : bisa sangat bila hati dah mula sayang pada kepunyaan orang lain.

9 ulasan:

  1. well, aku pilih utk give up. kau ada nasihat tak untuk aku?

    BalasPadam
  2. orite give up kadang2 bukak peluang jugak utk mula hidup baru . itu lagi better .

    satu hari nanti sampai masa jugak utk aku give up .

    BalasPadam
  3. kisah ko sama ngn aku..tp bezanya aku nie ppuan..yup keserasian..dia dh biasa ngn kita then kita jugak yg dicari..nth sampai bile nak mcmni..:'(

    BalasPadam
  4. oh ada jugak yg sama kisah kan .

    kalau mcm tu kita try keserasian kita pulak ;p haha

    BalasPadam
  5. HAHA..
    yup aku pn xsangka ade org yg ley same situasi ngn aku skg :)
    rupe2nya aku xkesorangan.. :p

    BalasPadam
  6. HAHA .
    aku payah betol dengan xde nama nih .
    nak pgl apa pon xtaw .

    agak2 bila kita bole kenal ;p

    BalasPadam
  7. masalahnye aku tade blog tp suke bace blog org..kui2
    haaa 2laa teringin jugak nk knl ngn org yg same situasi nie kan..
    pe kate ko bg email ko..
    hihi >.<

    BalasPadam
  8. nah aku open email aku . haha

    cruelism@gmail.com

    BalasPadam